Dieet blog 1; je kan het shaken

Deze blog zal voor vele moeders heeeeeel herkenbaar zijn…. Helaas kampen vele van ons na de zwangerschap met ongewenste extra kilo’s en een lijf waar je onszelf niet (altijd) lekker in voelen.

Zo ook ik. Nou eigenlijk wij. Want wij, Karin en Lisette, de oprichters van Mommy Friends, willen graag wat kilootjes afvallen om wat zelfverzekerder in onze bikini’s te zitten aan het meer/strand. En deze keer doen we het dus samen! We nemen jullie de komende weken mee in ons avontuur.

Als ik voor mezelf spreek heb ik nog niet vele diëten geprobeerd omdat ik een zeer lastige eter ben. Wat ik vooral heb gedaan is koolhydraat beperkt. Dat hield ik goed vol en was lekker. Echter die avondmaaltijden…. Ik at toch vaak hetzelfde… Ik heb daarbij savonds ook vaak geen zin meer om te koken en tsja dan staat toch thuisbezorgd weer voor de deur en die staat nou niet bepaald bekend om zijn gezonde maaltijden..

Tijd voor verandering! En deze keer doen we het dus samen in de hoop dat we niet toegeven aan thuisbezorgd of na dat ene wijntje de hele voorraadkast leeg te trekken.

Over die avonden… die vind ik toch echt het moeilijkst hoor. Dan heb ik om half 8 de kids naar bed gebracht en dan kom ik beneden en dan ga ik dus al bedenken wat ik zal nemen… snoepje, chips, chocola…. Oooh vooral die chocola. Ik hou ervan!! Maaaaar dat mag dus niet meer.

We gaan a.s. maandag starten!

Voor mezelf had ik al bedacht wat ik zou eten, namelijk:

7.30 uur 2 cracottes met pindakaas

10.00 uur bakje yoghurt met een appel

13.00 uur 3 gebakken eieren

16.00 uur proteïne reep

18.00 uur een shake

 

Die shake hè! Ideaaaaaal dan hoef ik dus niet te koken 😃 ik vond het mooi bedacht van mezelf. Manlief zag het ook wel zitten!

Lisette vind dit ook een prima plan en had thuis nog poeder van een shake staan! Tijdens één van onze autoritten door Nederland zat ze me al helemaal lekker te maken. Vanillesmaak en voor een zoetekauw als ik echt lekker! Ze gaf me wat mee, voldoende voor 1 maaltijd en de instructies zodat ik het kon proberen. Als ik het dan lekker vond konden we voor maandag meer bestellen. We hadden bedacht dat we dit één maand lang zouden gaan doen. Wat is nou één maandje afzien in ruil voor een bikini-proef lijf?

Dat zakje poeder zat me dus al 2 dagen aan te staren en vanavond was het zover. We gingen het proberen! De kids aten patatjes uit de airfryer en voor mezelf had ik een shake gemaakt. Ik had om 4 uur snel nog ijsklontjes gemaakt want Lisette zij dat dat er lekker in was.

Het resultaat van deze test lees je in onderstaande appjes:

Goed, dat viel dus niet in de smaak….. nu zit ik dus met een probleem…. Wat ga ik in de avond eten?

Voorwaarde:

– makkelijk

– voor de moeilijke eter moet het goed te doen zijn. Lees geen champignons, geen sla, geen zalm etc etc etc 😃

Wat is jouw ultieme (afval) tip?

Stay tuned ✌🏻

Liefs,
Karin 

By Mommy Friends

One thought on “Dieet blog 1; je kan het shaken

  • Danijela

    Intermittent fasting! Alleen eten tussen een bepaald tijdstip, ik eet altijd tussen 11.00-19.00 uur. Ben hiermee 10 kilo afgevallen en is goed te combineren met een gezin. Ik sla alleen het ontbijt over en de rest kunnen we gewoon samen eten. Wel het snoepen laten staan 😜


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *